JAK DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH PIENIĘDZY?
Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa
X NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
X Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
X Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się
podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od
dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
X Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny
– bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
X Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej
osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
X Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis
społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.
✓ Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym
oprogramowaniem antywirusowym.
✓ Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło
powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani
ich nie przekazuj innym osobom.
✓ Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości elektronicznej.
✓ Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w
miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
✓ Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
✓ Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien
zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność
adresu URL pod kątem literówek i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.
✓ Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z
transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
✓ Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
✓ Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.
✓ Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie
bankowości elektronicznej.
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń do Banku.
PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice.
Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu.
Nie wspieraj ich w tym.
Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych.
Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.
Poniżej garść przydatnych informacji :
Kontakt z nami
86 271 07 32
sekretariat@bszambrow.pl
KRS : 0000051354
KOD SWIFT : POLUPLPR
NIP : 7230006180
REGON : 000494545
Copyright © Bank Spółdzielczy w Zambrowie | 2023
Bank Spółdzielczy w Zambrowie
ul. Białostocka 2
18-300 Zambrów