Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.

Zgłaszanie naruszeń

Strona główna » O Banku » Zgłaszanie naruszeń

Bank Spółdzielczy w Zambrowie przykłada szczególną wagę do prowadzenia działalności transparentnie i zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, dlatego umożliwia zgłaszanie sytuacji mogących stanowić naruszenie lub potencjalne naruszenie prawa, obowiązujących procedur oraz standardów etycznych.

W Banku Spółdzielczym w Zambrowie obowiązuje Procedura anonimowego zgłaszania naruszeń prawa oraz obowiązujących w Banku procedur i standardów etycznych

Kto może zgłosić naruszenie

Sygnalistą może być osoba fizyczna, która w kontekście związanym z pracą uzyskała wiedzę o naruszeniu.

Kontekst związany z pracą należy rozumieć jako: przeszłe, obecne lub przyszłe działania związane z wykonywaniem pracy na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji w Banku lub na rzecz Banku, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu oraz istnieje możliwość doświadczenia działań odwetowych.

Jak można zgłosić naruszenia

  1. elektronicznie, kierowanych z prywatnego, dedykowanego adresu e-mail na adres ;
  2. pisemnie, w zamkniętej kopercie opatrzonej klauzulą „Poufne banku” adresowanej do Prezesa Zarządu,  z dodaniem dopisku „do rąk własnych”, a w przypadku zgłoszenia dotyczącego członka Zarządu, adresowanej  do Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Zambrowie, z dopiskiem „do rąk własnych”,
  3. fizycznej skrzynki na zgłoszenia, znajdującej się na Sali operacyjnej w Centrali Banku  w Zambrowie;
  4. osobiście, poprzez zgłoszenie chęci bezpośredniego spotkania jedną z dróg wskazanych w pkt. 1-2.

Zgłoszenie powinno zawierać istotne informacje na temat danego naruszenia:

  • informacje na temat osoby, której dotyczy zgłoszenie (tzn. osoby naruszającej lub podejrzewanej o dokonanie naruszenia);
  • informacje o miejscu (np. placówka Banku) oraz czasie w jakim występowało naruszenie;
  • dane innych osób które mają lub mogą mieć związek ze zgłoszeniem, np. mogących udzielić wyjaśnień;
  • wszelkie inne informacje mające związek ze zgłoszeniem, umożliwiające wyjaśnienie zgłoszenia;
  • dane sygnalisty, o ile nie jest to zgłoszenie anonimowe;

Wszystkie zgłoszenia naruszeń podlegają wyjaśnieniu, z zachowaniem zasady poufności, bezstronności i rzetelności.

W celu dokonania zgłoszenia można wykorzystać formularz

Co Bank zapewnia sygnaliście

  • możliwość anonimowego dokonania zgłoszenia,
  • zachowanie w poufności jego danych osobowych czyli informacji, na podstawie których można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować jego tożsamość,
  • ochronę przed działaniami odwetowymi; w przypadku obawy o zastosowanie działań odwetowych sygnalista powiadamia Prezesa Zarządu/odpowiednio Radę Nadzorczą,
  • przeprowadzenie postępowania weryfikującego w sposób terminowy, rzetelny, kompleksowy, z zachowaniem zasad bezstronności i obiektywizmu,
  • informację o przyjęciu zgłoszenia oraz informację zwrotną o wyniku postępowania weryfikującego.

Przed zgłoszeniem naruszenia zapoznaj się z treścią

w związku z procedurą anonimowego zgłaszania naruszeń prawa oraz procedur i standardów etycznych obowiązujących w Banku

skontaktuj się z nami
Chcesz dowiedzieć się więcej?
ZADZWOŃ DO NAS
NAPISZ DO NAS
LUB ODWIEDŹ NAS W PLACÓWCE
Skip to content